torsdag 24 mars 2011

Life is life! Nu har vi fått jobb!




I går var det dags att dela ut jobb! Jag har valt de 30 vanligaste yrken enligt scb. De var väldigt nyfikna över vilka som var de vanligaste jobben.
De fick dra en lapp med ett yrke och sedan diskuterade vi vad man har för arbetsuppgifter inom de olika yrkena.
De fick gå in på scb och se på lönestatistiken över sitt jobb och sedan kom diskussionen igång!
- Varför tjänar män mer än kvinnor?
- Tjänar man mer ju länge man har jobbat?
- Jag jobbar på kommunen och har lunch mellan 11 och 14!
Den första skilsmässan blev ett faktum. Men rätt snart upptäckte de att det är väldigt dyrt att skiljas. Men att försöka samarbeta och hitta varandra på nytt var inte en lösning.
I morse fick jag veta att en tänker hyra ut sin källare, 2 lägenheter går det att få in, och på så vis få in 20 000 till i månaden.
- Men är det före eller efter skatt undrade jag
- Jag kör det svart!
Spännande fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar